A modern technológiának megvannak a maga előnyei, ugyanakkor több jogszabályt is von magával a különféle rendszerek alkalmazása. Amíg nem voltak olyan digitális platformok, mint manapság, addig a fizetésre jóformán csak a bakjegyeket használták fel. Az elmúlt években hatalmas előrelépés történt, ami többek között az internetnek és az okos eszközöknek köszönhető. A vezetékes és a vezeték nélküli kapcsolatok jelenlétében már a hatóságok ellenőrzése is egyszerűbb.
Az online kasszák direktben szolgáltatják az adatokat NAV szerverek felé, valamint az elektronikus fizetés is egyre inkább elterjedt. Ehhez nagyban hozzájárult a koronavírus okozta világjárvány, aminek nyomán többen igyekeztek lemondani a bankjegyek használatáról és inkább a kártyát részesítették előnyben. A mobiltelefonok újabb generáció, de az okosórák szintén kinyitottak egy újabb kaput ezen a területen. A Novopayment szerint több ok miatt is elterjedt az NFC technológia.
Voltaképpen a bankszámlák a megfelelő applikációk és funkciók bekapcsolásával összeköthetőek a digitális eszközökkel, amelyek így átveszik a bankkártya szerepét. A „Near Field Communication” vagyis rövid hatótávú kommunikáció a Bluetooth technológiához hasonlít, csak sokkal kisebb távolságon belül működik. A készüléket tehát közvetlenül a leolvasó fölé kell helyezni, hogy a rádiófrekvenciás kapcsolatfelvétel megtörténjen. Mivel jobb ez, mint a bankkártya használata? A telefont vagy okosórát kevesebbszer hagyják otthon az emberek.
A visszaélések esélye is csökken, mert a kisebb összegű fizetési tranzakcióknál ugyanúgy meg kell adni az azonosítást, ezért ha elvész az eszköz, akkor azzal nem tudnak mások vásárolni. A banki adatok tárolása pedig csak titkosított formában történik meg. Ahhoz viszont, hogy az NFC technológia használható legyen, nemcsak az adónak, hanem a vevőnek szintén képesnek kell lennie venni a jelet. A Novopayment termináljai ezért már alapból hordozzák magukban ezt a lehetőséget, amit egyszerűen aktiválni lehet és a tranzakciók máris sikeresek. Megéri tehát lépést tartani a korral, mivel az elvárások a vásárlók részéről is egyre bővülnek.