A gépkocsik számos alkatrészt tartalmaznak, ezek között a féltengelynek igen fontos szerepe van, ez közvetíti ugyanis a jármű hajtott kerekei felé a nyomatékot a sebességváltótól. A féltengely javítás gyakorlatilag kötelező, amennyiben haladás közben, fordulásnál recseg-ropog, mivel ez már jelzi, hogy az alkatész nem működik megfelelően. A féltengely javítás aktuális akkor is, amennyiben kormányzásnál vagy gázadásnál kattogó, esetleg bizonyos fordulatszámnál a gépkocsi remegni kezd. A hajtáslánc igen fontos a gépjárművek esetében, ezért nem javasolt elodázni a hibajeleket mutató féltengely javítás mielőbbi kivitelezését. A grantech.hu informatív weboldalt működtető vállalat elvégzi ezt a feladatot, de emellett igényelhető a cégnél számos más szolgáltatás is, amilyen például a kardántengelyek, a mechanikus és a szervós kormányművek, a lézerhegesztés és gravírozás, lég- és klímatechnika karbantartása, javítása.
Továbbá, tudnak segíteni a vízellátásban, a csatornázásban és a klímaszerelésben is, amennyire erre igény mutatkozik. Elsődleges feladatuk azonban a gépkocsik szerelése. A féltengely javítás az első kerék meghajtású és korosabb kocsiknál gyakoribb, ugyanis ezeknél a kerekek kormányzása érdekében nem elegendő az egyszerű forgótengely, mivel szükség van különleges csuklóra is. Leginkább ez a csukló hajlamos a meghibásodásra, éppen ezért, a féltengely javítás során ennek cseréje a leginkább esedékes művelet. A problémát a folyamatos használat alatt történő kopás okozza, hiszen minél többet van a kocsi úton, annál inkább ki van téve a rendeltetésszerű használat mellett, a rossz útviszonyoknak is.
Milyen apróságokra kell ügyelni a féltengely gyártás során?
A meghibásodáskor a harangban és a csillagban kialakított golyópálya megkopik, így a csuklóban lévő golyó belesüllyed a kivájt lyukba. A féltengely gyártás szükségességét jelzi a már említett kopogó hang, mivel ilyenkor a golyók ebből a gödörből ugranak ki és esnek vissza. Maga a szerelés egyszerű folyamat, hiszen a megfelelő keménység érdekében, a kosár és a harang felülete edzett, ennek a felületnek a keménysége pedig lehetővé teszi a javítás legegyszerűbb módját, aminek során a szakemberek kiköszörülik a golyó útjából a kopott, bemélyült részt. Ilyenkor azonban nem helyezhető vissza ugyanaz a golyó, nagyobb méretűre van szükség.
A felújított csuklók ezt követően, az előírásoknak megfelelően fel lesznek töltve Lítium-bromid tartalmú masszával. A gyártási hiba és a fokozott használat mellett, a kopást leginkább ennek a zsírszerű állagú kenőanyagnak a hiánya okozza. A felújított csuklóra kerül az új gumiharang, ami megelőzi a szivárgást. A féltengely gyártás szempontjából, ennek a gumiharangnak nagyon fontos a szerepe. Annak az aktuális állapota egyáltalán nem mellékes, ugyanis amennyiben sérült vagy elöregedett ez az alkatrész, el fog lassan veszni a kenőanyag. Ezeket a harangokat ajánlatos legalább 5 évente cserélni. Ez érvényes akkor is, ha a kocsi áll, nincs használatban, hiszen a gumi így is elöregszik. A féltengely gyártás és javítás esetében is érdemes megbízható és hozzáértő munkavégzőkre bízni a munkát, hogy a közlekedés továbbra is zökkenőmentes maradhasson.